Diese Website existiert nur weil wir Werbung mit AdSense ausliefern.
Bitte den AdBlocker daher auf dieser Website ausschalten! Danke.

GAPP löschte komplette Datenbank :(

Globalcaching Application (GAPP). Ein Programm für Geocache-Verwaltung unter Windows.

Moderator: SKAMS

Antworten
Melfja
Geonewbie
GAPP löschte komplette Datenbank :(

Beitrag von Melfja » Do 27. Nov 2014, 17:32

Hallo,
habe gerade ein massives Problem. Folgendes ist passiert:

Ich wollte eine neue Datenbank auswählen und gapp fragte nach Sicherung der bisherigen (da ich dort noch was änderte) ich also gespeichert und plötzlich war diese alte Datenbank komplett weg.
Unterdateien (cch/gmg/lgs/lmg/uwp/wpt) sind noch vorhanden aber die benötigte gpp Datei ist verschwunden.

Was nun? Sind die Daten nun im Nirvana? Wäre sehr ärgerlich da ich dort viele gelöste Mysteries drin hatte und nirgends anders gesichert habe.
Geocaching auch für Menschen mit Behinderung!
http://www.Barrierefrei-Cachen.de

Werbung:
globalcaching.eu
Geocacher
Re: GAPP löschte komplette Datenbank :(

Beitrag von globalcaching.eu » Do 27. Nov 2014, 21:46

First of all, I am very sorry you ran into this problem. I have to try to reproduce this and try to fix this.
I guess your scenario is:
- have an existing database
- make changes
- perform a File->New (and create file name)
- application provides warning mesage and ask if you want to save the changed data
- if you press yes, your data is lost.

If this scenario describes what you have done, it should be reproducable.

The problem now is that the file is gone. Unless you have a backup, you have to reload the geocaches, but the corrected were in the old ones. I am sorry about that.

I can only emphasize that you should make backups on a regular basis. It is very easy. in GAPP SF you can even automate this (GAPP SF is also installed next to GAPP)

Also, corrected might be entered/submitted on geocaching.com website. You can enter the corrected on the geocache description page. This way, GAPP can import these and you will have them always, even if you work with multiple databases.

Again, I am sorry you encounter this problem.

- Robert

Antworten